Упражнение: Анимация на банер

В тази част можете да подобрите банера от предишното упражнеине и да видите как се използва техниката на анимиране. В по-голяма или в по-малка степен вие сте експерти в работата с GIMP, така че стъпките в това ръководство единствено ще ви насочват и ще създадете свой собствен банер.

Тъй като банерът от предишното упражнение съдържа Aston Martin Vanquish, ще използвате три слоя за всяка промяна в текста.

 

Заредете (Open ) банера ('Banner.jpg').

Диблирайте го (Duplicate) два пъти и го прекръстете на 'Frame 1', 'Frame 2' и 'Frame 3'.

Във всеки кадър създайте свой текст (например, Fr.1. – Aston, Fr.2. – Martin …). Инструментът Text tool може да създава слят слой, така че използвайте функцията Anchor (Ctrl+H) или може да създадете текста върху нов слой, използвайки функцията Merge down. Разполагането на текста е решаващ проблем, заради анимацията. Той трябва да бъде съвършено подравнен или по-късно ще трепери, след като се анимира. Използвайте функцията layer opacity, за да подравните прецизно текста във всеки слой.


Фигура 69 Пример за анимация на банер.


Регулирайте дължината (length) на всеки фрейм за слой и добавете параметрите в името на слоя (виж фигурата горе) – Frame 1(1000ms).

Проучете вашите резултати чрез Filters / Animation / Animation Playback.


Фигура 70 Диалогов прозорец за възпроизвеждане на анимация.