Преобразуване (Transformation)

Геометричните преобразувания (transformations) могат да бъдат разделени, в зависимост от тяхната линейност, на линейни и нелинейни. Векторните графични редактори обикновено позволяват действия на линейно преобразуване: ротация, преместване, огледало, изтегляне, наклоняване, извършване на афинно преобразуване на обекти като цяло, промяна на z-последователността и обединяване на неопределени интеграли в по-сложни обекти. Векторните графични редактори позволяват и действия на нелинейно преобразуване: деформиране и “разлагане” на текст (morphing) или перспективно преобразуване. По-сложните процеси на преобразуване включват булева операция на затворени форми (обединяване, разделяне, пресичане и т.н.)

По принцип преобразуванията се представят чрез матрица със специфични параметри и всички контролни точки в конкретната графична примитивна функция се мултиплицират чрез тази матрица, когато се прилагат тези параметри. Пробразуването на растерни данни също обикновено включва някои способи на интерполация (вмъкване).