Графичен изглед

1.

Проектирайте сайта в стил, който ще се хареса на потребителите.

2.

Използвайте празни пространства за да облекчите страниците и за да обърнете вниманието на аспектите в дизайна – заглавия, графики, ...

3.

Представете своето съобщение ефективно и избягвайте безпорядъка.

4.

Обръщайте внимание на новата или променената информация - използвайте например това означение - НОВО!!!

5.

Ограничавайте големината на страниците до 50 Kb , а на графиките до 30 Kb, защото така те ще се зареждат по-бързо. Ако имате по-голяма страница - помислете как да я разделите на няколко по-малки.

6.

Тествайте графичния дизайн.

Навигация

1.

Решете дали ще използвате икони или текст за връзките. Опитните потребители имат склоност да разчитат повече на иконите, отколкото на текстовите етикети, тъй като те се възприемат по-бързо. От друга страна - да се използват икони, които ясно показват значението си не е лесно и потребителите често разчитат на етикетите, докато "научат" интерфейса. Следователно връзка, която съдържа и икона, и етикет ще задоволи и опитните, и начинаещите потребители. Ако използвате текст във вашите връзки - използвайте го минимално, но така че потребителя да разбере смисъла на връзката. Може да използвате скриптови езици, за да създадете текст, който се появява, когато потребителя премести мишката върху иконата.

2.

Информирайте потребителите за тяхното положение в сайта - осигурете лесен достъп до съдържание, от което може да се достигне всяка друга информация. Винаги осигурявайте бърз начин за връщане в началната страница.

3.

Не използвайте за връзка цяло изречение, а само най - подходящата му част. Избягвайте връзки от типа "Click here".

4.

Избягвайте връзки към външни страници, тъй като потребителят може да не се върне към вашата.

5.

Проверете дали всички връзки работят правилно и дали потребителите лесно и бързо могат да достигнат до цялата информация.

6.

Тествайте навигацията на сайта, за да разберете дали потребителя може да намери лесно информация.

Фреймове

1.

Използвайте фреймове в горната и в лявата област за навигация и идентификация. Ако връзките са икони - навигационната област може да бъде в горния фрейм, а ако са етикети - в левия.

2.

Използвайте навигационния фрейм, за да информирате потребителите за текущото им положение.

3.

Избягвайте да използвате скролери в тези два фрейма.

4.

Осигурете версия на вашия сайт без фреймове.

5.

Премахнете фреймовете от всички външни връзки.

назаднапред