Регистрация към доставчик на Интернет

За да се свържете с Интернет ви трябва регистрация (акаунт, сметка) в някоя от компаниите доставчици на Интернет, наричани още ISP (Internet Service Providers). Регистрирането при доставчик на Интернет може да се сравни с прокарването на нова телефонна линия, която искате да използвате. След като се регистрирате за ползване на услугите на даден Интернет доставчик, както при телефонните линии така и в случая плащате месечен наем на своя Интернет доставчик. Ако в момента нямате информация за Интернет доставчици, потърсете информация. Откъде да получите информация за доставчици на Интернет:

Потърсете обяви и реклами. Най-големите доставчици обикновено се рекламират. Ще видите и чуете реклами по билбордове, радио и телевизия.

Обадете се на телефонната си компания. Повечето телефонни компании предлагат Интернет услуга на много изгодни цени.

Схеми на плащане
Има два главни и различни типа на плащане: месечно и почасово. Месечното заплащате позволява използване на услугите на Интернет доставчика без отчитане на продължителността на връзка към него, а с отчитане на количеството информация. При почасовото заплащане се отчита продължителността на връзка и количеството информация.

Повечето регионални доставчици предлагат основно месечно заплащане, много от националните и интернационалните доставчици предлагат и почасово заплащане. Ако очаквате да използвате Интернет повече от 10 часа на седмица, почасовите схеми ще струват повече от колкото основната месечна схема на плащане на доставчиците. Проучвания показват, че средния престой на новия потребител в Интернет започва от 10, дори 20 часа на седмица, прекарани в мрежата. След това използването се свива до по-малко от 10 часа на седмица. Имайте това в предвид, когато се абонирате за Интернет.

Някои ценни съвети при избор на Интернет доставчик:

Не се съгласявайте на по-малка връзка към Интернет от 28.8К.

Търсете доставчик, който осигурява 24-часова поддръжка.

Поддръжка на РАР. Това е Password Authenticatinon Protocol (протокол за установяване достоверността на пароли). Това позволява да се свързвате към доставчика, без всеки път да въвеждате потребителското си име и парола.

Доставчикът ще ви регистрира и ще ви даде информацията, която ви е нужна, за да се свържете. Ако се свързвате посредством обикновена телефонна линия, Интернет доставчика трябва да ви предостави следната информация:

Номер на телефон. Номера на телефона, който вашия компютър набира, за да се свърже с компютьра на Интернет доставчика.

Потребителско име и парола. Потребителското име и паролата, която ще използвате, за да се свържете с компютъра на доставчика.

Име на област. Името на областта на доставчика, името, под което неговата мрежа е известна в Интернет.

IР адрес и маска.

Не забравяйте да поискате и номер на телефона за 24-часова поддръжка.

назаднапред