Трислоен клиент/сървър модел
Трислойната архитектура се появява, за да се преодолеят ограниченията на двуслойния модел. Тя добавя трети слой между потребителската среда и сървъра с базите данни. Съществуват множество от варианти за реализирането на междинния слой: контрол на изпълнението на транзакциите, сървъри за съобщения и сървъри за приложения. Средният слой може да извършва буфериране на клиентските заявки, изпълнение на приложения, операции с бази от данни. В добавка на това, средният слой може да разпределя по време и приоритет заявките. Клиентът може да остави заявката си на средния слой, който да извърши всичко необходимо по изпълнението и връщането на резултата (вижте фигура 3). При много голям брой потребители работещи с даден сървър трислойният модел дава по-добри резултати от двуслойния.

Фигура 3: Трислоен клиент/сървър модел

назаднапред