Процес на търсене

Ключова дума и ключова фраза

Ключовите думи представляват думи, които потребителят въвежда в лентата за търсене на търсачката. Те отразяват смисъла на търсената информация. Например информация за птици може да се опише с ключовата дума ‘птица’. Търсачките търсят в интернет в зависимост от ключовата дума и доставят информацията по честота или място. Обикновено връзки към страници, които съдържат най-голям брой от ключовата дума в заглавието или текста си се появява на първо място. Затова обикновено първия резултат е и най-добрия.

Създателите на търсачки и интернет страници искат да представят колкото се може повече резултати. Това се прави с цел търсачката да е достатъчно популярна. Затова, ако се търси само с една ключова дума ще се получат много резултати и е трудно да се покажат всички страници. Затова е по-добре да се въведе повече от една ключова дума. Нека предположим, че потребителят търси университет, където да кандидатства. Най-добрия начин е потребителя да въведе името на града, където иска да намери университет, името на специалноста и думата "университет": напр. Лондон биология университет. Търсачката ще достави всички страници, които съдържат една или повече от тези ключови думи. Количеството, точността и ползата от търсените резултати може да зависи от реда на въвеждане на ключовите думи.

Ако търсените резултати все още съдържат прекалено много страници може да търсим използвайки ключова фраза. Ключовата фраза се състои от няколко ключови думи поставени в кавички. Ето пример за ключова фраза – Възможности за учене в Лондонския университет. Има обаче един недостатък. Ако ключовата фраза е написана почти точно (напр. Възможности за учене на биология в Лондонския университет) търсачката все още може да не намери инаформацията.