Съхраняване на работна книга (Work Book)

Ако прекараш час или два в създаване на работна книга, естествено е да искаш да съхраниш своята работа, без да я губиш. Затова съхранението е една от най-важните операции и ти имаш нужда да я изучиш и упражниш.

Отново има няколко начина за съхранение на документ (работна книга). Най-лесният и най-често използван е с щракване върху бутон Save  от лентата с инструменти. Ако използваш тази команда за първи път, ще се появи прозорец Save As” (Запази като). Ако си правил това преди с работната книга, с която работиш в момента, тази команда запазва всички промени, правени от последното съхраняване до момента. Това е много полезно, в случай, че работиш часове наред и не искаш да рискуваш да изгубиш своята работа, примерно ако токът внезапно спре. Еквивалент на тази команда е комбинацията от клавиши Ctrl + S, също така и File / Save.

Ако искаш да смениш името и местонахождението на твоята работна книга, следвай команда File / Save As. Отваря се прозорец Save As”, същият като този, който си използвал с команда Save първоначално.

За съхранение на работна книга, трябва първо да избереш местонахождение. Ако искаш да съхраниш твоята работна книга в нова папка, щракни на бутон създаване на нова папка и напиши име на папката. След като си избрал точното място, в полето “Име на работната книга” напиши името, под което искаш да се съхрани файла (работната книга). Трябва да стане ясно, че от падащото меню “Тип на файла” е избран тип “Microsoft Office Excel Workbook (*.xls)”. Сега само щракни на бутона Saveи твоята работна книга ще бъде съхранена.

Упражнение:

Създай нова работна книга и я съхрани в папка “My Documents”, под име “my first workbook”.