Анимация с глина (Claymation)
Терминът "Claymation" е регистрирана търговска марка, създадена от Уил Винтън Студио (Will Vinton Studios), за определяне на техните филми, при които се използва анимация с глина; по-обширният термин е "анимация с глина", но комбинираната дума "claymation" е навлязла в английския език като широко приета търговска марка. Но всъщност анимацията с глина е една от формите за покадрова анимация; като за нея е характерно, че всяка анимирана част, независимо дали това е герой или фон, е "поддаваща се на изменение". Всички анимации се произвеждат по подобен начин, независимо дали са създадени чрез традиционна анимация, стоп кадър, или CGI (компютърно генерирани образи). Всеки кадър, или все още картинка, се записва на кино или дигитална медия и след това се пуска в забързана последователност. Когато записът се пуска в стандарт на кадъра по-голям от 16 кадъра в секунда, се постига пълна илюзия за продължително движение. При анимацията с глина, всеки обект се оформя върху арматура като скулптура от глина или подобен гъвкав материал, като пластилина. Както и при другите видове анимация на обекти, обектът се аранжира върху определено пространство, снима се и след това обектът или героят се премества на ръка много малко. Снима се отново и отново обектът се премества съвсем малко. За постигане на възможно най-добри резултати, непроменяемата среда, в която се снима, трябва да обслужва илюзията за непрекъснатост. Това означава, че е необходимо да се обръща специално внимание на осветлението на непроменяемата среда и разположението на обектите.
|
||
Назад | Съдържание | Напред | ||