Motion capture

Към устройствата за въвеждане на графична информация трудно може да бъдат причислени кепчърите за движение (motion capture), защото с тяхна помощ не се вкарва точно графична информация, но от друга страна данните, които се свалят, се използват изключително за създаване на симулации на движения от реалния свят във виртуална среда, както и като помощни данни за анимация в две или три измерения. Кепчърът за движение е уред, с който се улавя триизмерно движение на предварително обособени и номерирани точки (репери), поставени върху обекта, чието движение трябва да се улови.

Устройствата, които улавят движението на точките, се поставят около обекта. С помощта на кепчър за движение се улавя движение в една, две или три равнини едновременно. Най-лесно за обяснение в какъв случай се използва motion capture е този: Създаване на реалистична походка на човек в триизмерна анимация. Като обект имаме истински човек, на чиито стави на ръцете, краката, главата, гръба и т.н. са поставени контролни точки (репери). Ако реперите са твърде много, може да се наложи да се ушие специален костюм, на който са фиксирани реперните точки. С помощта на motion capture се улавя положението на реперите през цялото време на движение на човека. След като се създаде триизмерен компютърен модел на човек, на същите места върху модела се указват положенията на реперите със съответните им номера.

Тъй като движението на истинския човек вече е записано, остава само да се раздвижи виртуалния модел с помощта на данните от записа.