Вмъкване на обекти в Web страница

Мултимедийните възможности на езика HTML позволяват вмъкването на различни видове обекти в Web страниците - картинки, аплети, звук, видео, flash анимации и други. Те биват автоматично сваляни и стартирани (ако е необходимо) на потребителската машина.

За вмъкването на обекти в Web страница се използва тага <OBJECT>. Той позволява авторите на страницата да укажат всичко необходимо за вмъквания обект, за да може той да бъде визуализиран. Тагът <OBJECT> може да се появява многократно както в <BODY>, така и в <HEAD> частта на HTML документа. Спецификацията му e следната:

<OBJECT атрибути>
</OBJECT>

Атрибутите могат да бъдат:

DECLARE
Указва, че това е само декларация на обекта.

CLASSID=”URL”
Показва къде се намира имплементацията на обекта чрез URL. Би могъл да бъде използван заедно с атрибута data в зависимост от типа на обекта.

CODEBASE=”URL”
Специфицира основният път използван при определяне на URL адресите, указани от classid, data и archive.

DATA=”URL”
Указва къде се намира обекта.

TYPE=”ContentType”
Показва какъв е типа на данните, специфициран от атрибута data.

CODETYPE=”ContentType”
Указва типа на данните.

ARCHIVE=”URL”
Изобразява списък от архиви, съдържащи съответни на обекта ресурси.

STANDBY=”text”
Специфицира съобщение, което може да бъде показвано докато се зарежда обекта.

WIDTH=”length”
Дължина на обекта.

HEIGHT=”length”
Височина на обекта.

USEMAP=”URL”
Асоциира image map на обекта. Image map се специфицира с тага MAP.

NAME=”CDATA”
Име на обекта.

TABINDEX=”NUMBER”
Пореден номер на табулацията.

назаднапред