|
Вмъкване на обекти в Web страница
Мултимедийните възможности на езика HTML позволяват вмъкването
на различни видове обекти в Web страниците - картинки, аплети,
звук, видео, flash анимации и други. Те биват автоматично сваляни
и стартирани (ако е необходимо) на потребителската машина.
За вмъкването на обекти в Web страница се използва тага <OBJECT>.
Той позволява авторите на страницата да укажат всичко необходимо
за вмъквания обект, за да може той да бъде визуализиран. Тагът
<OBJECT> може да се появява многократно както в <BODY>,
така и в <HEAD> частта на HTML документа. Спецификацията
му e следната:
<OBJECT атрибути>
</OBJECT>
Атрибутите могат да бъдат:
|
DECLARE
Указва, че това е само декларация на обекта. |
|
CLASSID=”URL”
Показва къде се намира имплементацията на обекта чрез URL.
Би могъл да бъде използван заедно с атрибута data в зависимост
от типа на обекта. |
|
CODEBASE=”URL”
Специфицира основният път използван при определяне на URL
адресите, указани от classid, data и archive. |
|
DATA=”URL”
Указва къде се намира обекта. |
|
TYPE=”ContentType”
Показва какъв е типа на данните, специфициран от атрибута
data. |
|
CODETYPE=”ContentType”
Указва типа на данните. |
|
ARCHIVE=”URL”
Изобразява списък от архиви, съдържащи съответни на обекта
ресурси. |
|
STANDBY=”text”
Специфицира съобщение, което може да бъде показвано докато
се зарежда обекта. |
|
WIDTH=”length”
Дължина на обекта. |
|
HEIGHT=”length”
Височина на обекта. |
|
USEMAP=”URL”
Асоциира image map на обекта. Image map се специфицира с
тага MAP. |
|
NAME=”CDATA”
Име на обекта. |
|
TABINDEX=”NUMBER”
Пореден номер на табулацията. |
|