|
Вмъкване на Flash анимации
Вмъкването на flash анимации в Web страницата се осъществява чрез
таговете <OBJECT> и <EMBED>. Тага <OBJECT>
и неговите атрибути са разгледани в началото на темата. Тагът <EMBED>
се поставя в тялото на <OBJECT> еднократно и има следната
спецификация:
<EMBED атрибути>
</EMBED>
Възможните атрибути са:
|
SRC=”URL”
Указва името и пътя до flash анимацията. |
|
WIDTH=”length”
Дължина на обекта в пиксели или процент от прозореца. |
|
HEIGHT=”length”
Височина на обекта в пиксели или процент от прозореца. |
|
PLUGINSPAGE=”URL”
Показва на потребителя откъде може да вземе необходимият plug-in,
ако вече не е инсталиран. |
|
PLAY=”TRUE | FALSE”
Стартира анимацията. По подразбиране стойността е TRUE,
което означава че започва да се изпълнява автоматично, веднага
след зареждането й. Понякога обаче е нужно анимацията да се
стартира след определено действие от страна на потребителя
– натискане на бутон или преминаване над изображение. Тогава
на атрибута PLAY се дава стойност FALSE. |
|
LOOP=”TRUE | FALSE”
По подразбиране стойността е TRUE, което означава че
след достигане на края, анимацията се завърта отначало. Ако
се зададе стойност FALSE – при достигането на края
спира, т.е. преиграва се само веднъж. |
|
QUALITY=”LOW | HIGH | AUTOLOW | AUTOHIGH | BEST”
Определя нивото на плавност, с което се извършват движенията.
Колкото по-високо е нивото, толкова изискванията към потребителската
машина се увеличават. Затова е добре да се предцени като цяло
състоянието на най-използваните от потенциалните посетители
машини и въз основа на него да се определи стойността на QUALITY.
Стойността по подразбиране е HIGH. |
|
SCALE=”SHOWALL | NOBORDER | EXACTFIT”
Определя разположението на flash анимацията, когато WIDTH
и HEIGHT имат за стойност процент от големината на прозореца.
Стойността по подразбиране е SHOWALL.
|
SHOWALL
Показва обекта в определеното пространство, като променя
размерите му пропорционално. Анимацията се поставя в
рамка. |
|
NOBORDER
Показва обекта в определеното пространство, като променя
размерите му пропорционално и “отрязва” частта, която
е в повече. |
|
EXACTFIT
Показва обекта точно в определеното пространство, поради
което често се получават деформации. |
|
|
ALIGN=”L | R | T | B”
Определя разположението на flash анимацията в прозореца. По
подразбиране се центрира т.е. ако атрибута ALIGN е
пропуснат. |
|
MENU=”TRUE | FALSE”
Определя типа меню, показващ се при натискане на десен бутон
на мишката върху обекта. Стойността по подразбиране е TRUE
и означава показване на цялото меню, съдържащо различни опции
за въздействане и контолиране на анимацията. Стойността FALSE
показва меню, осигуряващо достъп единствено до информацията
за продукта. |
Пример:
<EMBED SRC="moviename.swf" WIDTH="100" HEIGHT="100"
PLAY="true" LOOP="true" QUALITY="high"
PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash">
</EMBED>
При използването на двата тага едновременно еднаквите атрибути
трябва да получат еднакви стойности:
<OBJECT CLASSID="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
WIDTH="100" HEIGHT="100"
CODEBASE="http://active.macromedia.com/flash5/cabs/ swflash.cab#version=5,0,0,0">
<PARAM
NAME="MOVIE" VALUE="moviename.swf">
<PARAM
NAME="PLAY" VALUE="true">
<PARAM
NAME="LOOP" VALUE="true">
<PARAM
NAME="QUALITY" VALUE="high">
<EMBED
SRC="moviename.swf" WIDTH="100" HEIGHT="100"
PLAY="true"
LOOP="true" QUALITY="high"
PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash">
</EMBED>
</OBJECT> |