Вмъкване на Flash анимации

Вмъкването на flash анимации в Web страницата се осъществява чрез таговете <OBJECT> и <EMBED>. Тага <OBJECT> и неговите атрибути са разгледани в началото на темата. Тагът <EMBED> се поставя в тялото на <OBJECT> еднократно и има следната спецификация:

<EMBED атрибути>
</EMBED>

Възможните атрибути са:

SRC=”URL”
Указва името и пътя до flash анимацията.

WIDTH=”length”
Дължина на обекта в пиксели или процент от прозореца.

HEIGHT=”length”
Височина на обекта в пиксели или процент от прозореца.

PLUGINSPAGE=”URL”
Показва на потребителя откъде може да вземе необходимият plug-in, ако вече не е инсталиран.

PLAY=”TRUE | FALSE”
Стартира анимацията. По подразбиране стойността е TRUE, което означава че започва да се изпълнява автоматично, веднага след зареждането й. Понякога обаче е нужно анимацията да се стартира след определено действие от страна на потребителя – натискане на бутон или преминаване над изображение. Тогава на атрибута PLAY се дава стойност FALSE.

LOOP=”TRUE | FALSE”
По подразбиране стойността е TRUE, което означава че след достигане на края, анимацията се завърта отначало. Ако се зададе стойност FALSE – при достигането на края спира, т.е. преиграва се само веднъж.

QUALITY=”LOW | HIGH | AUTOLOW | AUTOHIGH | BEST”
Определя нивото на плавност, с което се извършват движенията. Колкото по-високо е нивото, толкова изискванията към потребителската машина се увеличават. Затова е добре да се предцени като цяло състоянието на най-използваните от потенциалните посетители машини и въз основа на него да се определи стойността на QUALITY. Стойността по подразбиране е HIGH.

SCALE=”SHOWALL | NOBORDER | EXACTFIT”
Определя разположението на flash анимацията, когато WIDTH и HEIGHT имат за стойност процент от големината на прозореца. Стойността по подразбиране е SHOWALL.

SHOWALL
Показва обекта в определеното пространство, като променя размерите му пропорционално. Анимацията се поставя в рамка.

 

NOBORDER
Показва обекта в определеното пространство, като променя размерите му пропорционално и “отрязва” частта, която е в повече.

 

EXACTFIT
Показва обекта точно в определеното пространство, поради което често се получават деформации.

ALIGN=”L | R | T | B”
Определя разположението на flash анимацията в прозореца. По подразбиране се центрира т.е. ако атрибута ALIGN е пропуснат.

MENU=”TRUE | FALSE”
Определя типа меню, показващ се при натискане на десен бутон на мишката върху обекта. Стойността по подразбиране е TRUE и означава показване на цялото меню, съдържащо различни опции за въздействане и контолиране на анимацията. Стойността FALSE показва меню, осигуряващо достъп единствено до информацията за продукта.

Пример:

<EMBED SRC="moviename.swf" WIDTH="100" HEIGHT="100"
PLAY="true" LOOP="true" QUALITY="high"
PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash">
</EMBED>

При използването на двата тага едновременно еднаквите атрибути трябва да получат еднакви стойности:

<OBJECT CLASSID="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
WIDTH="100" HEIGHT="100"
CODEBASE="http://active.macromedia.com/flash5/cabs/ swflash.cab#version=5,0,0,0">
<PARAM NAME="MOVIE" VALUE="moviename.swf">
<PARAM NAME="PLAY" VALUE="true">
<PARAM NAME="LOOP" VALUE="true">
<PARAM NAME="QUALITY" VALUE="high">
<EMBED SRC="moviename.swf" WIDTH="100" HEIGHT="100"
PLAY="true" LOOP="true" QUALITY="high"
PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash">
</EMBED>
</OBJECT>

назаднапред