Основни елементи на езика
WML визуализира главно текстово базирани страници. Всеки WML документ (deck) се състои от заглавие (header) и тяло (body). Заглавието на WML документ е същото, както и заглавието на XML документ.

Пример:

<?xml version=”1.0”?>
<!DOCTYPE wml PUBLIC “-//wapforum//dtd wml 1.1 //en” “http://www.wapforum.org/dtd/wml_1.1.xml”>

В тялото на WML документа базовите елементи са:

Променливи

Форматиране на текст

Поддръжка на изображения

Навигационен контрол

Support for event handling (for e.g. telephony services)

Начини за взаимодействие с потребителя (selection lists and input fields)

Променливи
Предаване на стойност от една карта към друга карта в рамките на един документ (deck) е възможно единствено чрез използване на променливи. Променливите могат да се създават по няколко начина:

Елементът <setvar> може да се използва за дефиниране на променливи в рамките на елементите: <go>, <prev>, <refresh>.

Пример:
<setvar name="x" value="123"/>

Стойност на променлива може да се присвои чрез използване на елементите <input>, <prev>, <option> и други. В този случай автоматично се създава променлива с име, името на елемента.

Пример:
Създаване на променлива с име “x”
<select name="x" title="X Value:">

WML и WMLScript използват едни и същи променливи в рамките на един документ (deck).

Форматиране на текст
За форматиране на текста се използват тагове, аналогични на HTML таговете за форматиране. Форматиращи тагове са <p>, <br> и <table>.

назаднапред