|  
             Основни елементи на езика 
              WML визуализира главно текстово базирани страници. Всеки WML документ 
              (deck) се състои от заглавие (header) и тяло (body). Заглавието 
              на WML документ е същото, както и заглавието на XML документ. 
            Пример: 
            <?xml version=”1.0”?> 
              <!DOCTYPE wml PUBLIC “-//wapforum//dtd wml 1.1 //en” “http://www.wapforum.org/dtd/wml_1.1.xml”> 
            В тялото на WML документа базовите елементи са: 
             
               
                  | 
                 
                   Променливи  | 
               
               
                  | 
                 
                   Форматиране на текст  | 
               
               
                  | 
                 
                   Поддръжка на изображения  | 
               
               
                  | 
                 
                   Навигационен контрол  | 
               
               
                  | 
                 
                   Support for event handling (for e.g. telephony services)  | 
               
               
                  | 
                 
                   Начини за взаимодействие с потребителя (selection lists and 
                    input fields)  | 
               
             
            Променливи 
              Предаване на стойност от една карта към друга карта в рамките на 
              един документ (deck) е възможно единствено чрез използване на променливи. 
              Променливите могат да се създават по няколко начина: 
             
               
                  | 
                 
                   Елементът <setvar> може да се използва за дефиниране 
                    на променливи в рамките на елементите: <go>, 
                    <prev>, <refresh>. 
                  Пример: 
                    <setvar name="x" value="123"/>  | 
               
               
                  | 
                 
                   Стойност на променлива може да се присвои чрез използване 
                    на елементите <input>, <prev>, <option> 
                    и други. В този случай автоматично се създава променлива с 
                    име, името на елемента. 
                  Пример: 
                    Създаване на променлива с име “x” 
                    <select name="x" title="X Value:">  | 
               
             
            WML и WMLScript използват едни и същи променливи в рамките на един 
              документ (deck). 
            Форматиране на текст 
              За форматиране на текста се използват тагове, аналогични на HTML 
              таговете за форматиране. Форматиращи тагове са <p>, 
              <br> и <table>.  |