Основни елементи на езика
WML визуализира главно текстово базирани страници. Всеки WML документ
(deck) се състои от заглавие (header) и тяло (body). Заглавието
на WML документ е същото, както и заглавието на XML документ.
Пример:
<?xml version=”1.0”?>
<!DOCTYPE wml PUBLIC “-//wapforum//dtd wml 1.1 //en” “http://www.wapforum.org/dtd/wml_1.1.xml”>
В тялото на WML документа базовите елементи са:
![](../../Images/bullet.gif) |
Променливи |
![](../../Images/bullet.gif) |
Форматиране на текст |
![](../../Images/bullet.gif) |
Поддръжка на изображения |
![](../../Images/bullet.gif) |
Навигационен контрол |
![](../../Images/bullet.gif) |
Support for event handling (for e.g. telephony services) |
![](../../Images/bullet.gif) |
Начини за взаимодействие с потребителя (selection lists and
input fields) |
Променливи
Предаване на стойност от една карта към друга карта в рамките на
един документ (deck) е възможно единствено чрез използване на променливи.
Променливите могат да се създават по няколко начина:
![](../../Images/bullet.gif) |
Елементът <setvar> може да се използва за дефиниране
на променливи в рамките на елементите: <go>,
<prev>, <refresh>.
Пример:
<setvar name="x" value="123"/> |
![](../../Images/bullet.gif) |
Стойност на променлива може да се присвои чрез използване
на елементите <input>, <prev>, <option>
и други. В този случай автоматично се създава променлива с
име, името на елемента.
Пример:
Създаване на променлива с име “x”
<select name="x" title="X Value:"> |
WML и WMLScript използват едни и същи променливи в рамките на един
документ (deck).
Форматиране на текст
За форматиране на текста се използват тагове, аналогични на HTML
таговете за форматиране. Форматиращи тагове са <p>,
<br> и <table>. |