|
Графичен изглед
1. |
Проектирайте сайта в стил, който ще се хареса на потребителите. |
2. |
Използвайте празни пространства за да облекчите страниците
и за да обърнете вниманието на аспектите в дизайна – заглавия,
графики, ... |
3. |
Представете своето съобщение ефективно и избягвайте безпорядъка. |
4. |
Обръщайте внимание на новата или променената информация -
използвайте например това означение - НОВО!!! |
5. |
Ограничавайте големината на страниците до 50 Kb , а на графиките
до 30 Kb, защото така те ще се зареждат по-бързо. Ако имате
по-голяма страница - помислете как да я разделите на няколко
по-малки. |
6. |
Тествайте графичния дизайн. |
Навигация
1. |
Решете дали ще използвате икони или текст за връзките. Опитните
потребители имат склоност да разчитат повече на иконите, отколкото
на текстовите етикети, тъй като те се възприемат по-бързо.
От друга страна - да се използват икони, които ясно показват
значението си не е лесно и потребителите често разчитат на
етикетите, докато "научат" интерфейса. Следователно връзка,
която съдържа и икона, и етикет ще задоволи и опитните, и
начинаещите потребители. Ако използвате текст във вашите връзки
- използвайте го минимално, но така че потребителя да разбере
смисъла на връзката. Може да използвате скриптови езици, за
да създадете текст, който се появява, когато потребителя премести
мишката върху иконата. |
2. |
Информирайте потребителите за тяхното положение в сайта -
осигурете лесен достъп до съдържание, от което може да се
достигне всяка друга информация. Винаги осигурявайте бърз
начин за връщане в началната страница. |
3. |
Не използвайте за връзка цяло изречение, а само най - подходящата
му част. Избягвайте връзки от типа "Click here". |
4. |
Избягвайте връзки към външни страници, тъй като потребителят
може да не се върне към вашата. |
5. |
Проверете дали всички връзки работят правилно и дали потребителите
лесно и бързо могат да достигнат до цялата информация. |
6. |
Тествайте навигацията на сайта, за да разберете дали потребителя
може да намери лесно информация. |
Фреймове
1. |
Използвайте фреймове в горната и в лявата област за навигация
и идентификация. Ако връзките са икони - навигационната област
може да бъде в горния фрейм, а ако са етикети - в левия. |
2. |
Използвайте навигационния фрейм, за да информирате потребителите
за текущото им положение. |
3. |
Избягвайте да използвате скролери в тези два фрейма. |
4. |
Осигурете версия на вашия сайт без фреймове. |
5. |
Премахнете фреймовете от всички външни връзки. |
|
|