Както теорията на съвършената конкуренция, теорията на несъвършената конкуренция почива на няколко предположения:
За разлика от съвършената конкуренция, тук всяка фирма предлага стоки
или услуги, които в някаква степен се различават от тези на съперниците
й. Това се нарича диференциация на продукта. Постига се като
всяка стока на фирмата се направи уникална в някакво отношение, например
чрез реклама, опаковки, специални оферти или търговски марки. При несъвършената
конкуренция всеки производител има “монопол” върху своите маркови стоки,
но другите фирми го конкурират, като продават подобни продукти с различна
търговска марка.
![]() |
Търговията с плодове и зеленчуци, фризьорството и строителството са примери за отрасли с несъвършена конкуренция. Можете ли да посочите още три примера? |