ИТ специалисти. Какви хора работят в сферата на информационните технологии (ИТ)?

Необходимо е да знаете накратко какви хора можете да срещнете в ИТ индустрията и как да опишете техните работни позиции.

Разработчици

Програмисти, още наричани разработчици или софтуерни инженери, са тези, които разработват потребителски софтуер. Те също могат да програмират клиент-сървър, настолни и всякакъв друг тип приложения. Техните ръководители понякога се наричат софтуерни архитекти. Разработчиците се нуждаят от някой, който не създава програми, но може да диагностицира потребителските нужди и да направи дизайн на системните изисквания и архитектура. Те се наричат аналитици.

Тези хора се наемат предимно от софтуерни производители, а не от потребители. Потребителите купуват цели софтуерни решения, пакетирани в кутии от доставчиците. Най-голямата софтуерна компания в света е корпорацията Microsoft.

Администратор

Системният администратор още е наричан системен специалист, админ или системен професионалист. Той е човекът, който инсталира закупения софтуер. Админът също конфигурира потребителските компютри, инсталира мрежови устройства и свързва мрежи. Той е отговорен за стабилността и функционирането на цялата информационна система.

Такива хора се наемат във всички компании, които имат ИТ инфраструктура. Те се нуждаят от тях, защото  информационните системи са много сложни и често се променят според потребителските нужди.

Понякога, администратори и цели информационни системи се преместват (outsourced). Това означава, че клиентът поръчва услуги от друг независим субект, който осигурява собствени администратори и поддържа клиентска инфраструктура. Този подход може да бъде по-евтин или изискващ повече усилия, но това зависи.

Инженер по поддръжката

Отделите по поддръжката се основават в големи компании с голям брой служители, работещи с компютри. В такава среда често възникват прости потребителски проблеми и не е необходимо да се наемат скъпи администратори експерти. Достатъчни са няколко инженери по поддръжката с по-малък опит, които директно помагат на затруднените потребители при справянето им с ежедневните проблеми при работата с компютър.