Растерна компютърна графика Изображенито в растерна графика, дигиталното изображение или bitmap, са файл с данни или структура, която представя една цялостна правоъгълна мрежа от пиксели (цветни точки) върху компютърния монитор, хартия или друг вид устройство за показване. Цветът на всеки пиксел е дефиниран отделно; изображение в RGB цветен модел, например, често съдържа цветни пиксели, определени от три байта - по един байт за всеки цвят (червено, зелено и синьо). Изображенията, които имат по-малко цветове, се нуждаят от по-малко информация за пиксел; изображение, което е единствено в черни и бели пиксели, се нуждае само от един байт за всеки пиксел. Растерните графики са по-известни от векторните графики, поради това, че векторните графики представят едно изображение чрез използването на геометрични елементи, като криви и многоъгълници. Пикселът (елемент от картина) е един от многото малки точки, които формират представянето на един образ в паметта на компютъра. Всеки един такъв информационен елемент не представлява точно точка, нито квадрат, а един абстрактен пример. Когато се внимава, пикселите могат да бъдат възпроизведени, без да се появяват видими точки или квадрати, във всякакъв размер, но в много случаи, те се възпроизвеждат като точки или квадрати и могат да бъдат видимо разграничени, когато качеството не е достатъчно добро. Интезитетът на всеки пиксел е променлив; типично за всеки пиксел в цветна система е да има три от четири променливи размера, също и Червено, Зелено и Синьо, или Циан, Магента, Жълто и Черно.
|
||
Назад | Съдържание | Напред | ||