Да се извежда продължаващия текст в широки колони, които съдържат най-малко 50 символа на ред. Текста изведен по този начин ще бъде прочетен значително по-бързо oт тези в тесни колони.
Обекта , който трябва да привлече вниманието на потребителя каквито са етикетите или заглавията трябва да се извежда като по-нагорен факт.Това трябва де се използва в случаите когато фактите разположени по-долу ще имат намалена четливост.Текстът е по-лесен за четене, когато писането с главни букви се използва условно за започване на изречение и за собствени имена и акроними.
Трябва да се уверим, че изведените параграфи от текст са отделени най-малко с една черна линия.
Поддържане на последователно разстояние между думите на извежданият текст с ляво подравняване на редовете и незначително дясно поле е необходимо в повечето случаи.Дясното подравняване се използва при променливо разстояние, поддържане постоянно пропорционални разлики в разстоянието между думите на реда. Четенето е по-лесно когато има постоянно разстояние. Променливото разстояние е по- голямо при форми с тесни колони отколкото с широки колони и затруднява читателите.
В извода на текстов материал трябва думите да са цели с минимално пренасяне на нов ред с помощта на тире. По принцип текста винаги е по-четлив ако всяка дума не се разкъсва , независимо че това може да доведе до намаляване на дясното поле.
Извода на текста трябва да се използва определена пунктоация-изреченията да завършват с точка или друг пунктоационен знак.
При създаване на текст, особено на такъв за читателско упътване трябва да се търси яснота на изразяване.
Необходимо е основният въпрос да се поставя в началото на изречението
Да се използват прости изречения. Дългите изречения състоящи се от няколко прости изречения могат да объркат потребителя. За това те се разкъсват на две или повече прости.
Когато скороста на текстовият извод на екрана е по-бавна, отколкото скороста, с която потребителя чете , се стреми текста да е сбит. Приема се , че нормалната скорост на четене е около 250 думи в минута. Целта тук е формулировката да е сбита, но не и неразбираема. Премахването на определителните членове, на предлозите и на относителните местоимения може да спести известно място, но наред с това да затрудни възприемането.
Необходимо е ясното изразяване и избягване на съкратени форми, за да може потребителят лесно да разбере смисъла на изречението.
Препоръчително е да се използват положителни твърдения пред негативни.
Пример:
Изчистете екрана преди да въведете данни!
Който се използва вместо:
Не въвеждайте данни преди да изчистите екрана!
По- добре е да се каже на потребителя какво да направи, отколкото какво да не прави.
Добре е изреченията да са композирани в активен тон, а не в пасивен, катo така техният смисъл ще бъде по-лесно разбран.
Пример:
Добър вариант:
Изчистете екрана като натиснете RESET
Лош вариант:
Екранът ще се изчисти като натиснете RESET
Когато изречението описва последователност от събития, редът на времената трsбва да е последователен.Когато е объркан може да се стигне до неразбиране.Например съобщението:
Преди да стартирате програмите въведете LOGON
А би трябвало да е във вида:
Въведете LOGON преди да стартирате програмите.Следваща страница