|
Въведение
HTML е лесен за усвояване и използване език, но практиката доказва,
че не може да се справи с всички изисквания поставени пред него
от Web дизайнерите. Той създава статични документи и има редица
ограничения при ползването на предимствата на Интернет и развитието
на мултимедията, както и обработката на данни и тяхното представяне
в по-привлекателен и разбираем за потребителите вид.
HTML е добро средство за публикуване на леки (малки по размер)
документи в Интернет. Но HTML в неговия традиционен вид не е достатъчно
мощен, за да създава интерактивни и богати на мултимедия страници,
както изискват днешните комерсиални сайтове. Контролът на пластовете
е едно от най-очевидните ограничения. Дори със съвременните HTML
спецификации трето поколение, авторите на Web документи не могат
да напластяват страниците с точност до точките, както традиционния
печат. Стандартният HTML документ не може да определи точните координати
на изображенията и текста в него.
Това налага развитието на нови технологии и езици за създаване
на сайтове, които да се справят с възникналите проблеми като използват
новопоявилите се средства Java, Javascript, CSS
и съществуващите вече езици SGML, които позволяват разширяване
и развитие.
Така в годините се появяват наследниците на HTML - DHTML,
XML, VRML и WML, като те също се развиват непрекъснато.
|