|
VRML е език за описание на сцени, който дефинира геометрията и
поведението на триизмерни обекти.
Стратегията в VRML е:
1. |
Да се осъвременява последователно. |
2. |
Да е лесен за ползване. |
3. |
Да се стандартизират само напълно осъзнати и добре решени
проблеми. |
4. |
Да се разширяват границите и да се насърчава експериментирането. |
5. |
Да не се създават технологии, които могат да се използват
извън VRML - например HTML. |
В VRML файловете може да има връзки към други стандартни формати
- JPEG, PNG, GIF и MPEG, както и WAV и MID могат да бъдат използвани
в съдържанието на такъв файл. Файлове с Java и JavaScript могат
да управляват поведението на обектите.
Има различни начини, по които VRML, HTML и Java могат да бъдат
комбинирани:
|
VRML в HTML
използва се тага <EMBED> или <OBJECT> |
|
Java в VRML
стандартно е включен в 2.0 |
|
Java аплети в VRML браузър
в момента External Authoring Interface (EAI) и се предвижда
да стане стандарт |
|
Java класове, свързани с VRML възли
няколко компании разработват средства за тази цел |
|
HTML в VRML
не е стандартизиран засега |
|
Java аплети в VRML файл
не е стандартизиран засега |
VRML описва 3D обекти и светове, чрез йерархия на сцените. Единиците
в сцените се наричат възли. VRML 2.0 има 54 възела, включващи геометрични
примитиви, възможности за определяне на вида, звук и различни типове
групи възли. Възлите имат полета със стойности. |