VRML е език за описание на сцени, който дефинира геометрията и поведението на триизмерни обекти.

Стратегията в VRML е:

1.

Да се осъвременява последователно.

2.

Да е лесен за ползване.

3.

Да се стандартизират само напълно осъзнати и добре решени проблеми.

4.

Да се разширяват границите и да се насърчава експериментирането.

5.

Да не се създават технологии, които могат да се използват извън VRML - например HTML.

В VRML файловете може да има връзки към други стандартни формати - JPEG, PNG, GIF и MPEG, както и WAV и MID могат да бъдат използвани в съдържанието на такъв файл. Файлове с Java и JavaScript могат да управляват поведението на обектите.

Има различни начини, по които VRML, HTML и Java могат да бъдат комбинирани:

VRML в HTML
използва се тага <EMBED> или <OBJECT>

Java в VRML
стандартно е включен в 2.0

Java аплети в VRML браузър
в момента External Authoring Interface (EAI) и се предвижда да стане стандарт

Java класове, свързани с VRML възли
няколко компании разработват средства за тази цел

HTML в VRML
не е стандартизиран засега

Java аплети в VRML файл
не е стандартизиран засега

VRML описва 3D обекти и светове, чрез йерархия на сцените. Единиците в сцените се наричат възли. VRML 2.0 има 54 възела, включващи геометрични примитиви, възможности за определяне на вида, звук и различни типове групи възли. Възлите имат полета със стойности.

назаднапред