Възли, полета и графични сцени
Светът на VRML се състои от възли, които са типове обекти. Те имат полета, които описват обекта. VRML прави разлка между главни и малки букви.

Възелът WorldInfo съдържа основна информация за света, който ще създадем:

WorldInfo {
title "Floppy's VRML97Tutorial Example 1"
info ["(C) Copyright 1999 Vapour Technology"
"vrmlguide@vapourtech.com"]
}

Ако при описанието на даден възел не е зададена стойност на някое поле се използва стойността по подразбиране.

Shape {
appearance Appearance {
material Material {
}
}
geometry Box {
}
}

Възелът се нарича Shape и има две полета appearance и geometry, които задават вида и формата на обекта. За да се използва няколко пъти даден обект е необходимо да се дефинира само веднъж.

DEF FBOX Shape {
appearance Appearance {
material Material {
}
}
geometry Box {
}
}
USE FBOX

назаднапред