Възли, полета и графични сцени
Светът на VRML се състои от възли, които са типове обекти. Те имат
полета, които описват обекта. VRML прави разлка между главни и малки
букви.
Възелът WorldInfo съдържа основна информация за света, който
ще създадем:
WorldInfo {
title "Floppy's
VRML97Tutorial Example 1"
info ["(C)
Copyright 1999 Vapour Technology"
"vrmlguide@vapourtech.com"]
}
Ако при описанието на даден възел не е зададена стойност на някое
поле се използва стойността по подразбиране.
Shape {
appearance
Appearance {
material
Material {
}
}
geometry
Box {
}
}
Възелът се нарича Shape и има две полета appearance и geometry,
които задават вида и формата на обекта. За да се използва няколко
пъти даден обект е необходимо да се дефинира само веднъж.
DEF FBOX Shape {
appearance
Appearance {
material
Material {
}
}
geometry
Box {
}
}
USE FBOX |