История на еволюцията на клиент/сървър модела

Клиент/сървър архитерктурата има за цел да предложи по-добри показатели, в сравнение с централизираният модел на големите приложения, по отношение на:

използваемост - леснотата, с която потребителят се учи да оперира, да въвежда входни данни и да интерпретира резултатите от системата

гъвкавостта - леснотата, с която системата може да бъде модифицирана, за да се използва от приложения или среди, различни от тези, за които е била първоначално проектирана

взаимодействие - възможността на две или повече системи да обменят информация и да използват обменената информация

разширяемост - възможността на системата да продължи да функционира добре, когато се наложат промени на нейните ресурси, за да се обслужи клиентска заявка (например на почти всяка система непрекъснато се налага да увеличава пространството за съхраняване на бази от данни)

назаднапред