 |
Трислоен клиент/сървър модел
Трислойната архитектура се появява, за да се преодолеят ограниченията
на двуслойния модел. Тя добавя трети слой между потребителската
среда и сървъра с базите данни. Съществуват множество от варианти
за реализирането на междинния слой: контрол на изпълнението на
транзакциите, сървъри за съобщения и сървъри за приложения.
Средният слой може да извършва буфериране на клиентските заявки,
изпълнение на приложения, операции с бази от данни. В добавка на
това, средният слой може да разпределя по време и приоритет заявките.
Клиентът може да остави заявката си на средния слой, който да извърши
всичко необходимо по изпълнението и връщането на резултата (вижте
фигура 3). При много голям брой потребители работещи с даден сървър
трислойният модел дава по-добри резултати от двуслойния.

Фигура 3: Трислоен клиент/сървър модел |