Какво представляват растерната графика и векторната графика?
Различават ли се?
Как една линия се проявява чрез пиксели?
От какво са съставени сложните обекти?
Типично за векторните графични редактори е да позволяват завъртане, преместване, огледало, разтягане, изкривяване, изобщо да изпълняват афинни преобразувания на обекти, промяна на z-последователност и комбиниране на примитиви в сложни обекти. По-сложните преобразувания включват настройка на действията върху затворени форми (събиране, изваждане, пресичане и т.н.)
Векторните графики са идеални за прости или сложни рисунки, които трябва да са независими от устройството или не е необходимо да бъдат фото-реалистични. Например, PostScript и PDF (езици за описване на страници) използват векторния графичен модел.
Задачата на растеризацията е да конвертира двуизмерното векторно изображение в пиксели или точки за извеждането му чрез видео образ или печатане. Първият прогрес в компютърната графика беше използването на катодно-лъчевите тръби (CRTs). Има два подхода в 2D графиката: векторна и растерна графики.