Начало Растеризация и векторно преобразуване
  • Растерна компютърна графика
  • Векторни компютърни графики
  • Преобразуване (Transformation)
  • Растеризация
  • Форми
  • Правоъгълникът и неговите ъгли
  • Преместване, скалиране, завъртане
  • Преобразуване чрез клавиши
  • Скалиране на правоъгълни ъгли
  • Ръчна настройка на ъглите на правоъгълник

В тази част ще научите:

  • Какво представляват растерната графика и векторната графика?
  • Различават ли се?
  • Как една линия се проявява чрез пиксели?
  • От какво са съставени сложните обекти?

Типично за векторните графични редактори е да позволяват завъртане, преместване, огледало, разтягане, изкривяване, изобщо да изпълняват афинни преобразувания на обекти, промяна на z-последователност и комбиниране на примитиви в сложни обекти. По-сложните преобразувания включват настройка на действията върху затворени форми (събиране, изваждане, пресичане и т.н.)

Векторните графики са идеални за прости или сложни рисунки, които трябва да са независими от устройството или не е необходимо да бъдат фото-реалистични. Например, PostScript и PDF (езици за описване на страници) използват векторния графичен модел.

Задачата на растеризацията е да конвертира двуизмерното векторно изображение в пиксели или точки за извеждането му чрез видео образ или печатане. Първият прогрес в компютърната графика беше използването на катодно-лъчевите тръби (CRTs). Има два подхода в 2D графиката: векторна и растерна графики.


arrow Уроци

nav
check
check
check
check
check
check
check
check
check
check
check
check