Текстурна карта

Нанасянето на карта на текстури е метод, който придава реализъм на компютърно генерирана графика. Едно изображение (текстура) се добавя (нанесено на карта) към по-проста форма, която е генерирана в картината, като прилепена към една плоска повърхност. Това намалява количеството за изчисление, необходимо за създаване на форми и текстури в картината. Например, една сфера може да бъде създадена, а текстурата на лицето да бъде нанесена на карта, за да се премахне необходимостта от обработка на формата на носа и очите.

Тъй като графичните карти стават все по-мощни, на теория, нанасянето на карта на текстури за осветление става все по-малко необходимо и релефното преобразуване или нарастващият многоъгълник идва на власт. На практика обаче, напоследък тенденцията е насочена към големи и по-разнообразни текстурни изображения, заедно с по-сложните способи за обединяване на многобройни текстури за различни аспекти от един и същ обект. (Това е най-съществено при графиката в реално време, където броят на текстурите, които могат да бъдат показани едновременно е функция на възможността на графичната памет.)

Начинът, по който се получават пикселите на екрана е изчислен от пикселите на текстурата (texels), и се определя от филтрирането на текстурата. Най-бързият начин е да се използва точно един texel за всеки пиксел, но съществуват и по-сложни методи.