Начало Шаблони и Текстури
  • Шаблони
  • Текстурна карта
  • Проявяване на текстурите
  • Преимущества на QuickMask
  • QuickMask в действие
  • Маски на селекции

В тази част ще научите:

  • Какво е текстура и шаблон?
  • Има ли някаква разлика между тях?
  • Как да направим обектите да изглеждат реалистично?
  • Как да сложим повърхност на обекта?

Bitmap текстурите са цифрови изображения, които представляват повърхност, материал, шаблон или дори картина, създадена от някой художник или дизайнер, използвайки растерен (bitmap) редактор или просто чрез сканиране на едно изображение и, ако е необходимо, редактирането му на персонален компютър.

Текстурите могат да бъдат създадени като голямо изображение, по-голямо от крайното предназначение, (колкото една страница, например), за да може да се попълни цялата област, без да се повтаря изображението (избягвайки по този начин видими кръпки). Също така bitmap текстурите могат да бъдат създадени, за да се използват като повтарящи се шаблони запопълване на безкрайни зони. Границите на тези шаблони или малки текстури трябва да бъдат обработени, за да не си личат местата, където са съединени, когато се прилагат към изображение, с изключение, разбира се, на случаите, когато показването на тези съединения е желано.

Когато са предназначени за печат, текстурите трябва да се създават при висока резолюция, така че да се достигне добър резултат при финалния печат. От друга старана, ако тези текстури са предназначени да се използват в мултимедия, 3D анимация или интернет (web) дизайн, трябва да се създават с максималната резолюция, равняваща се на финалния изглед. Ако създаването на текстури с компютър не е вариант, тогава те могат да бъдат получени чрез закупуване на пакет изображения, които са скъпи, но често са с професионално качество.

 


arrow Уроци



nav
check
check
check
check
check
check
check
check
check
check
check
check
check
check